Monday, April 18, 2011

SEMINGGU DI RUMAH & DURIAN

Salam. Hai all.

Firstly, HAPPY HOLIDAY untuk sape2 yang dah start holiday macam aku. Hehe. For those yang belum lagi, ALL THE BEST menghadapi hari2 anda yang mendatang. Hee.

By the way, kadang2 aku bosan gak duk rumah ni. Especially bila adik2 aku pergi sekolah. Tapi itu tak bermaksud aku tak suka duduk rumah. Aku suka sangat duduk rumah tapi aku hanya bosan itupun kadang-kadang je tau which bila aku tak ade kerja nak buat besides on online. Ini baru seminggu,belum lagi 5 months since aku pun tak ambik short sem. Huhu. So, aku terasa macam nak cari kerja. Doa-doakan lah ye rezeki memihak kepada aku. Amin..

Tapi, one thing. Aku happy bila kat rumah since no assignment, no penat2 perah otak fikir rumus segala bagai and PALING HAPPY sebab i can spend my time with my beloved family. Yeah. Aktiviti wajib aku kat rumah tak lain tak bukan menyakat budak2 la. Allisya, Aisy, Qistina lah mangsa2 aku. Selagi diorang tak menangis, selagi tu lah aku menyakat. Haha.Ibu pun dah duk bebel2 kata, kalau aku ada kat rumah je, mesti bising dengan suara budak2 menangis hasil sakatan aku. Haha. Ampun ibu. Ini memang hobi anakmu. Hee.

Malam tadi, Cik Ina bawak balik banyak gila durian dari kampung. Rambutan dan pulasan jugak. So, macam biasa, family aku and family Cik Ina akan berkumpul makan durian ramai2. Tapi aku berkumpul bukan untuk makan durian pun since aku ni bukan penggemar buah durian. Cakapla sedap mana pun durian tu, tak kan nye aku makan. Tekak tak boleh terima. Nak buat macam mana. Ibu, ayah, Cik Ina, Cik Jemi semua nikmat je makan durian. Aku ni pulak, pergi duk menghadap besen rambutan and melantak rambutan puas2. Lagi best! Hehe. Ada orang cakap rugi la aku sebab tak makan durian a.k.a Raja Buah tu. Tapi seriously, bukan aku tak try, tapi memang aku tak boleh nak terima. Sampai dulu time kat Jasin, time Pesta Buah (ok, I miss 512's members now (T_T) ),classmate aku siap cakap:

"Ain, please la makan. Seulas pun jadi la. Demi aku."

Demi tak menghampakan harapan, aku pun makan la seulas walaupun tak rela. Huu. Tapi, walaupun aku tak suka makan durian, tapi aku sangat suka aiskrim durian, serawa durian and tempoyak. Uish, sedapnya. Tapi bubur kacang durian aku tak makan. Hehe.

So, untuk mereka yang suka sangat durian tu, ape lagi. Cepat makan puas2 sementara tengah musim ni. Haha. Makan jangan tak makan okay! =) K, bye! Salam

p/s: Entry ni hanya sekadar suka2 since sedang kebosanan.

-nurynweida-

6 comments:

  1. aah nampak sgt ko tgh bosan.hahaha :P
    -maisarahz-

    ReplyDelete
  2. Ya Allah... ruginye ain.. sedap la durian... aiskrim durian tu yg x sedap.. pelik rasenye.. hehe buat lah serawa durian.. makan dengan pulut.. letak cendol sket.. perfect!!

    ReplyDelete
  3. hehe.memang tekak xleh terima la..haha

    aiskrim durian sedap!!!

    lamanya xmakan serwa.huu

    ReplyDelete
  4. huhu...aku lak aiskrim durian tu yg xleh trima tuh.. huhu kek durian? suke? secret recipe durian? big apple durian? haha

    ReplyDelete
  5. kek durian,secret recipe durian,big apple durian semua ak x pernah try..apa kata ko banje aku.leh la aku try.haha

    ReplyDelete