Tuesday, July 19, 2011

THE AWESOME JULY! #PART 2

Salam. Hello guys.

Wah,laju sungguh aku mengupdate blog ni. Haha. Macam tak menyempat pulak kan. Takpe la. Sementara ada mood kan. Hee ;-p

By the way, for the THE AWESOME JULY #PART 2 ni nak cerita pasal my vacation pulak. Cuti-cuti Malaysia with my lovely Nadia sebelum memulakan kerja untuk IMC di Kuantan tercinta. Destinasi kami ialah Kelantan and Terengganu. Hee. Sebenarnya, plan kitorang untuk lawat kubur Allahyarham Adha. Tapi alang-alang tu, bercuti la sekali kan. Haha. First time kot aku dapat pergi travel jauh-jauh dengan kawan naik kereta. Sangat excited dan teruja lebih-lebih lagi berzaman kot aku tak gi Kelantan. Haha. Thanks ayah and ibu for the permission ;-)

Aku pergi hari Ahad but hari Sabtu aku dah bertapa kat rumah Nadia. Hehe. Then, pagi Ahad pun muncul. Dengan beberapa orang rakan Nadia merangkap rakan aku jugak la, kitorang start perjalanan dalam pukul 10 kalau tak silap. Pergi ke Kuantan untuk ambil Mieyra dan letakkan barang-barang IMC kitorang sambung perjalanan ke Kampung Raja, Terengganu iaitu rumah Mieyra merangkap tempat tinggal kitorang sepanjang percutian tu.And sampai around 10 pm. Lama gile kot. Huu. Penat giler!

DAY 1

Breakfast FREE! Thx Mama Mieyra =)

After breakfast, terus gi kubur arwah. Serius sayu sangat. Even dah depan mata aku kubur tu, aku masih macam tak percaya. Huhu. :'(( Dalam hati aku ;

"Betul ke kawan aku dalam ni?"

Tapi apa pun, aku kena terima hakikat yang dia dah tak ada. Huhu. Then, yang ditunggu-tunggu. SHOPPING!!!!! at RANTAU PANJANG.

We are the tourists. Hehe.

Penat shopping

Tourist guide yang sangat bersabar. Haha. Yang baju belang tu juga cikgu makan etok. Haha

Lagi seorang tourist guide yang sangat berjasa.

Pantai Cahaya Bulan a.k.a Pantai Cinta Berahi a.k.a PCB

Sekian untuk hari peertama. Malam semua terbongkang letih. Haha

DAY 2

Pantai Bukit Keluang tapi kitorang panggil Pantai Merong sebab cerita Merong shoot kat sini. Haha

Aku bersama Nadia ;-)

Petang tu pulak, going to the AISYA HUMAIRA's & AFIQ THE POCOYO's BIRTHDAY PARTY . Hehe.

Mieyra buatkan aku mihun sup. Sodap eh. Haha

Kek Afiq. Cantik.

Kek Maira. Dulu time aku kecik-kecik takde rupa ni. Ahaha

Mieyrah yang juga diraikan pada hari tu.

This is the BIRTHDAY GIRL!!Comel kan?

DAY 3

Balik ke Kuantan. Tapi sebelum tu sempat lagi berjalan kat Taman Tamadun Islam. Hehe.

Model Masjid Kristal. ;-p

Thanks cameraman. Heee

My favourite pic ever. Thanks Mieyra

Ini cameraman yang banyak berjasa. Haha

Kat Pasar Cabang Tiga cari buah tangan untuk nenek Nadia sebab kitorang lunch kat rumah nenek Nadia.

Ok. By the way, holiday ni aku sangat enjoy! Thanks untuk semua pihak yang terlibat. Hehehe. Nantikan la pulak Part 3 ye. Wah banyak part pulak ye. Haha.