Monday, August 22, 2011

PELUANG KEEMASAN...

Salam..

Hai guys!

Hows RAMADHAN? Ok x?? Lagi-lagi da masuk fasa 10 malam terakhir ni. Ke terlebih busy buat persiapan raya sampai tak ingat ni dah masuk 10 malam terakhir? Hee.

Sepatutnya kita semua time ni (aku pun) patutnya berusaha berjuang untuk mencapai misi LAILATUL QADAR bukan nya berjuang mencapai misi PERSIAPAN RAYA yang tak sudah-sudah. Boleh nak shopping sampai lenguh kaki, boleh je. Boleh nak buat kuih raya berjenis-jenis bagai,boleh je. Takde sapa nak halang. Tapi kan sangat best kalau dalam ke'busy'an dan ke'teruja'an kita nak sambut raya tu,dalam masa yang sama,speed persiapan raya tu kita balance kan atau up kan lagi dengan ke'teruja'an kita mencari Lailatul Qadar. Betul tak?? ;)

Aku rasa, semua readers aku yang bijak pandai ni tau kan, malam Lailatul Qadar ni sunat dicari since dia banyak kebaikan dan kelebihannya. Firman ALLAH;

"Malam Lailatul Qadar lebih baik daripada seribu bulan." (Al-Qadr-ayat 3)

Then, setiap doa kita insyaALLAH akan diperkenankan oleh ALLAH pada malam tu. Subhanallah... Bukan senang nak dapat peluang ni kan?? So, apa lagi kita janganlah sia-siakan peluang dan kesempatan yang ada ni dengan memperbanyakkan amal ibadah kita. Kita tak tahu sama ada Ramadhan tahun ni mungkin adalah Ramadhan yang terakhir untuk kita. Huhu. Dan mungkin amal ibadah yang kita lakukan tu akan berterusan walaupun sesudah berakhirnya Ramadhan. Kan bagus macam tu. :-)

Aku pun sebenarnya bukan lah seorang yang baik dan sempurna untuk memberi tazkirah ataupun nasihat-nasihat ala-Islamik ni. Aku sedar tu. Sedar sangat. Tapi aku berusaha untuk memperbetulkan diri aku yang tak sempurna ni dan share every my thoughts with others. At least dalam masa yang sama, aku dapat memperingatkan balik diri aku yang sering terlupa dan leka ni. :-)

So, kalau sesiapa yang rasa aku ada tersalah ke apa, feel free ok untuk tegur aku. And kalau ada sesiapa nak share apa-apa maklumat yang berfaedah ke ape feel free gak nak tag aku kat FB ke, hantar link ke. I really appreciate that :-) Thanks guys for reading.

Sumber : http://www.keluarga-mifzal-arsyad.com

Sumber tambahan :http://www.jais.gov.my/ramadhan/lailatulqadar.php

p/s: Sebenarnya aku nak cerita pasal bende lain. Takpe la ,aku update in the next entry. Haha. InsyaALLAH..

Salam

-nurynweida-

2 comments: