Sunday, January 2, 2011

BEST and INSPIRING!

Salam. Hai all. =)



Memandangkan sekarang la time yang banyak waktu senggang, thats why la cik Nur Ain Wahidah ni terlebih rajin update blog. Hehe. Ye la tu kan. Sedangkan next week kuiz Math Analysis tak sabar2 terima kedatangan aku. Begitu juga dengan kuiz Advanced Math Method at the next next week (ikut style Dr.Bakhram berkata-kata). Haha



Haa. Sebelum tu, aku nak memperbetulkan la kesilapan ak di entry sebelum ini yang bertajuk LOVE-LETTERS AGUNG tu dimana aku ada mem'publish' kan satu ayat "Bacalah walaupun satu ayat". Ok, harap maaf kerana ayat tu salah. Ayat yang betul adalah "Sampaikanlah dariku walau satu ayat", hadith by Junjungan Besar Kita, MUHAMMAD S.A.W. Thanx Bro.Rizqan for the correction. Really appreciate it. =)



Ok. Aku sebenarnya nak cite pasal blog2 yang aku rase best and make me feel inspired. Banyak sebenarnya tapi aku listkan yang betul2 ak interested. Yang ak tak listkan tu pun bagus jugak. Cuma tak larat la kan nak list banyak2. Hehe. Sebelum tu, aku nak tegaskan dan nyatakan bahawa ini adalah dari sudut pandangan aku ok. ~



1) Susu Dalam Botol a.k.a Hidd


Blog ni kawan aku , Maisarah da pernah cakap da blog ni best. Tapi time tu aku macam tak ambik port sangat. Sebab ape tah aku tak ingat. Pastu aku terjumpa la link Kak Hidd ni kat Wani Ardy punye blog kalau tak silap. Name blog dia je da menarik perhatian aku. Aku rase best sebab bagi aku penulisan dia santai and cool beb! Pastu,after da gune blogspot ni, terus aku follow dia. Kat twitter pun. Honestly, she is a nice person ok! Tak tipu!


2) Budu Dan Belacan a.k.a Sue Anna Joe


Haa. Blogger ni memang famous. Aku rasa ramai kan yang mengenali dia. Blog dia pun best. Aku tau blog dia dari Hidd since aku jumpe blog Hidd dulu kan. Hehe. Aku suke Kak Anna ni punye blog sebab bagi aku dia jujur dalam penulisan dia and sometimes dia macam motivate aku dalam hidup ni by entry2 dia yang bagus tu. Plus, dia ni suka fashion macam aku walaupun aku takla hebat dalam fashion macam dia. Hehe.


3) Perempuan Jomblo a.k.a Lady Noe


Lady Noe is so slumber. Aku suke. Dia ada gaya dan cara dia tersendiri yang membuatkan aku kagum sama dia. Lady Noe ni pun kawan2 Hidd and Sue Anna Joe ni jugak. Best la blog dia. Serius best. Dia tulis simple je. Tak perlu metafora, inversi segala bagai. Tapi ada maksud mendalam. Tak tau nak describe macam mana tapi macam aku kate dia best and aku suke!


4) Realiti Konspirasi a.k.a Zackzuhairi


Blog Zackzuhairi ni pun best. And dia pun aku rasa ramai orang tau blog dia. Cerita2 dia sangat seronok dibaca walupun berulang-ulang kali. Lagi2 dengan komik dia yang comel2 tu. Cume skarang dia da lama tak update blog dia. Tertunggu-tunggu jugak. Bagi aku dia ni kelakar. Kalau aku bace blog dia, mesti aku gelak2 punya la. Haha. Aku tak sabar nak tunggu new entry dia.


5) Warqah Daun Papyrus a.k.a Rizqan


Bro Rizqan ni senior aku kat UIA tapi berlainan course. Aku kenal dia pun sebab dia kawan kepada kawan aku. Tapi dia tak kenal aku pun. Haha. Blog dia ni aku baru jumpa. Sejak2 aktif ber"blogwalking" ni. Hehe. First time aku baca blog dia ni, aku da tertarik lagi2 dengan gaya bahasa dia. Sedap dibaca. Isi-isi dia pun mantap. Apa yang dia tulis semua bawak maksud dan mesej yang tersendiri. Even entry tu simple. Aku suke kata-kata ni. "Contengan yang saya lakukan selama ini dalam Warqah Daun Papyrus adalah perkongsian yang saya rasakan dapat membawa manfaat pada pembaca kerana itu adalah sebab mengapa laman ini tercipta.." Nice kan? (^.^)


Ok la. Ak listkan lima ni je. Lepas ni kalau ada blog2 yang aku rase best gile lagi yang membuatkan aku tak jemu, aku share lagi ok. Ingat tau. Korang punye blog pun best jugak. Senarai bloglist aku kat tepi ni pun best. Hee =) Cume aku senaraikan lima sahaja yang aku rasa sangat menarik perhatian aku. Korang try la baca. InsyaALLAH tak menyesal. Korang kalau ada link2 blog best sila2 la share ek. Hehe.


K, da lewat da ni. Salam.


-nurynweida-

4 comments:

  1. SaLaM ainweida..
    sy appreciate sgt~ ^_^ [terharu baca entry ni]
    tp masih bnyk yg perlu sy belajar sbenarnya,
    menulis pn x istiqamah lagi ni,
    huhuhu

    ReplyDelete
  2. Salam bro. Terima kasih. Saya doakan semoga awak istiqamah dalam penulisan blog ni. Jangan sia-siakan bakat yang awak ada. Takpela. Pengalaman akan mengajar kita untuk mengajar kita menjadi lebih baik right. Because study is journey not a destination =)

    ReplyDelete
  3. study is the continuous process..
    minal mahdi ilal lahdi ^_^
    insyaALlah,

    ReplyDelete