Friday, January 21, 2011

JOM RAMAI-RAMAI!

Salam..

Hai..lama gila kan x update blog. Serious busy. Minggu lepas busy berlatih pingpong (hahaha) plus kuiz, assignment segala bagai. Then,ada personal problem pulak. Busy kan? Hahaha.. Alasan dari cik AIN. Hoyeah! PAstu kan, next week da start MID-SEM!!! OMG!!!


Sebenarnye entry kali ni adalah ekoran daripada entry SUE-ANNA JOE yang ini. Tajuknya ialah "WIR Campaign : Covering The Chest Is The Best" . WIR = WEAR IT RIGHT. Since Kak Anna kate lets spread the campaign, aku pun berkobar-kobar la untuk bersama-sama menyebarkannya. Dah lama dah pasal ni, tapi sebab kekangan masa, ni baru sempat nak buat since aku dah berjanji dalam diri aku nak jugak spread mende ni. (Semangat tak?Hehe). Walaupun aku tau blogger lain dah ramai dah yang spread mende ni.




Bagi aku, kempen ni sangat la bagus since dia menggalakkan kita ke arah perubahan yang baik. Bab bab aurat ni ak tau sometimes jadi isu sensitif bagi sesetengah kaum aku ni. Tapi tak salah kan kalau kita sama-sama berusaha untuk berubah. Aku pun. Aurat tak tertutup lagi dengan sempurna. Kadang-kadang bile pakai tudung menampakkan je yang tak sepatutnya lagi-lagi kalau pakai shawl. Tapi tak boleh la nak salahkan shawl tu kan. Sebenarnya boleh je nak tutup dada tu even pakai shawl je. Cuma, kita je kadang-kadang tergedik-gedik nak singkatkannya. Selagi boleh singkat nak singkatkan. Itulah perempuan. Tapi tak semua perempuan macam ni ok! Itu baru part tudung. Belum lagi part baju kan. Cerita pasal aurat ni tak kan habis.


Eh, dah terbanyak la pulak aku membebel. Hehe. Ok ok! Straight to the point.


TO ALL WOMEN & GIRLS, LETS COVER OUR CHEST!


Takyah la terus bedebuk pakai tudung labuh tu. Pakai tudung biasa asal tutup dada pun dah ok. Hee. Kalau nak tayang tayang tu, tayang kat orang yang halal menengoknye je okeh! Hehe. Jom kita sama-sam berusaha berubah sikit-sikit. InsyaALLAH ALLAH akan bantu asalkan niat kita betul.Hee

Ok la. Bye. Salam.



-nurynweida-

2 comments:

  1. best entry ni,
    sepatutnya wear it right campaign kena di jalankan kat semua media cetak n elektronik,
    kalau ada pihak yg xnak buat,
    biar kita usaha dengan cara kita sendiri kn,
    kuasa blogger lebih kuat dari TV.. huhuhu,
    rizQan akan laksanankan awareness campaign ni bermula dari diri sendiri, insyaALlah ^_^

    ReplyDelete
  2. tq bro rizqan!!! same2 kite spread it okeh! =)

    ReplyDelete